El passat dissabte 4 d'octubre, seguint la tradició, varem fer la nostra visita anual a la jornada de joc organitzada pel Club Alpha-Ares de Barcelona. Enguany l'esdeveniment va tornar al seu escenari habitual, les Cotxeres de Sants.
Com cada any, hi va haver un a interessant combinació de partides, demostracions i
shopping compulsiu.
En aquesta edició, es va fer coincidir el DBMM Games Day de Barcelona amb les jornades, per la qual cosa varem tenir també la batalla històrica de DBMM que en fa d'eix central. En aquest cas, es tractava de la Batalla d'Heraclea (280 a.C.), la primera victoria de Pirrus d'Èpir contra els romans al Sud d'Itàlia.
Aquí es pot veure una imatge general del camp de batalla:
L'exèrcit Epirota-Tarentí:
Uns magnífics italiotes fent d'avançada dels epirotes:
I la generalització del combat a tota la línea:
A més de la batalla histórica, varem jugar unes quantes partides
casual a 240 AP, amb resultats desiguals per les armes mallorquines
Aquí, els meus escocesos intentant fagocitar uns romans imperials tardans:
Que bé quedarà una d'aquestes armadures penjada sobre la xemenia, les fredes nits de l'hivern escocès!
I aquí, el "DBMM Dream Team" del dia. Encara que no fossim molts, crec que (com quasi sempre) erem el grup més nombrós dedicat a unes regles concretes.
I si no, anau comptant!
I com que no només de DBMM viu el wargamer, anem a fer una ullada a "els altres"
Una partida de Muskets & Tomahawks en 28 mm, enhorabona als escenògrafs!
Com no podia ser d'altra manera en el 300 Aniversari, un escenari ambientat en l'assalt dels borbònics a les murades de Barcelona, al 1714:
Els atacants borbònics:
I els defensors catalans. En miniatura:
I a escala 1:1 !!!!!!!
Una espectacular recreació d'un sector de Kursk, amb FOW:
Batalla naval en 15 mm (Xiqui, pren nota!
) :
I la meva preferida: japonesos contra xinesos a prop de Shanghai, al 1937. Si no hagués estat perque havia quedat per DBMM, m'enganxo aquí i no em mouen en tot el dia!
Finalment,
last but not least la partida més al·lucinant de la jornada: un Midway recreat amb Dystopian!
La meva enhorabona al que que va tenir la idea i a va desenvolupar!
La flota japonesa, amb la seva aviació embarcada:
La flota americana, obesrvi's la CAP:
Les dues flotes enganxades en combat:
I l'illa de Midway, amb totes les seves inatal·lacions adaptades a l'època de joc!
Resumint, un dia profitós tant pel que fa al joc com a les compres i a les idees malèfiques per a plicar a casa
Aprofit per donar les gràcies als amics d'Alpha-Ares per la seva com sempre cordial i amistosa acollida i reiterar la nostra invitació a que ens tornin la visita al novembre, pel nostre Games Day... o sempre que els vengui de gust!