El passat 23 de novembre, en el marc incomparable
de les Jornades d'Estratègia, Simulació i Miniatures de l'Alpha-Ares de Barcelona, varem disputar la final de la Lliga MMI 2013 de DBMM. En aquesta ocasió, els que varem tenir l'honor de defensar els colors mallorquins varem ser en Paco amb el Marian Roman i un servidor amb l'Italian Condotta (versió veneciana).
Enguany, per raons alienes a la organització, en lloc de celebrar les jornades a l'emplaçament habitual de les cotxeres de Sants, varen tenir lloc al Casinet de Sants. Encara que el local era un poc més petit, la veritat és que el resultat no va deslluïr gens. Com sempre, un esdeveniment molt ben organitzat pels amics de Barcelona, amb forta presència de fabricants, botigues i, crec que per primera vegada, un bring-and-buy que valia molt la pena (o no, Paco
? ).
Aquí teniu una imatge de conjunt de la sala principal, on es concentraven els esdeveneiments més espectaculars (entre ells el nostre, òbviament
) i els stands comercials.
I aquí som nosaltres:
Enguany hi va haver forta presencia del 28 mm. Aquí teniu una partida de Bolt Action, amb polonesos contra alemanys:
Un heroic i solitari 7TPjw defensant tot solet el poble:
I els polonesos, que com tothom sap, sempre combatien a sobre d'un cavall. Crec que dins els tancs també...
I, just darrere noltros, aquest impressionant setge del segle XVII, que no tenia rès que envejar a les demos dels britànics:
Seguint amb DBMM, a més de la final de lliga, es va fer la reconstrucció de la batalla de Formigny:
Enguany varem comptar, a més, am la presencia de dos grups de recreació histórica: un de romans del segle I d.C. i un de la Guerra de Secessió Americana. Imagin que no cal especificar a les fotos quin és cada un
I, per desembafar un poc, una partida orientada al públic infantil, ambientada al Carib entre espanyols i anglesos:
La partida es jugava amb les regles Gunboat, de Warmodelling. Xiqui, encara li haurem de fer una ullada!
I a tot això, com varem fer quedar al Desperta Ferro a la Lliga? El títol de Magister Militum Ibericus se'ns va escapar i va tornar anar a mans d'en Xavi, amb els seus imbatibles Pre-Feudal Scots (ja vos n'enterareu quan tengui els meus acabats!). Enhorabona, Xavi!
Al final, ens varem haver de conformar amb uns dignes segon lloc (en Paco) i tercer lloc (jo mateix). Al manco tenim dos trofeus més per la vitrina!
En xavi, Magister Militum Ibericus 2013, rebent el trofeu de mans del Landmeister:
En Paco, segon classificat:
I jo mateix, tercer en discòrdia:
I la foto de familia amb tots els finalistes:
Per acabar, només em queda donar l'enhorabona als amics de Barcelona per l'èxit d eles jornades i, com sempre, agrair-los la seva acollida i les bones partides que compartiren amb noltros.
Fins al proper DBMM Games Day, si no ens veim abans!