El passat dissabte 7 de febrer varem asistir a al IV Open Napoleònic de Montmeló, per participar al primer torneig oficial amb les noves regles
Imperial Eagle, de Dermot Quigley, que darrerament estam jugant al club amb molt d'èxit.
La jornada es va celebrar al centre cívic "La Torreta" de Montmeló, amb força presència de jugadors, visitants i paradetes comercials. A més del torneig amb
Imperial Eagle, n'hi havia un altre amb les regles
Napoleon at War i diverses partides de demostració.
Aquí teniu algunes fotos.
Vista general de l'esdeveniment:
El nostre torneig en fase de muntatge:
I les primeres partides, amb l'escenari atac-defensa. José (Francesos) contra Enric (Russos):
Paco (Britànics) contra David (Saxons):
Dermot (Francesos) contra jo mateix (Prussians). Tot un honor, això de jugar contra l'autor de les regles!
Als meus pussians els va tocar defensar les cases i es portaren prou bé: al final varen mantenir una de les cases i amb això aconseguiren una victoria marginal.
He de reconèixer que els 1s a les tirades de moral franceses varen ajudar un poc...
La casa del flanc dret, defensada heroicament pel 1er de Prússia Oriental, contra enemics molt superiors en nombre. Sort de l'encoratjament del GFM Blücher en persona!
Al centre, un batalló reforçat de reserva es fa fort derrere un mur. Al flanc dret, el 1er de Pomerania fa tot el posible per retardar l'avanç francés, fent malbé la collita de patates de qualque pobre pagès.
A la segona ronda, toca un escenari de batalla campal, amb exèrcits complets i canvi de contrincants.
David contra Enric:
Paco contra Dermot:
I José contra jo:
Aquesta vegada, els prussians passaren a l'atac amb ànims d'arribar com més aviat millor a Brusel·les, però el desgast als que havien estat sotmesos defensant les cases al matí els va pasar factura i els resultats varen quedar per sota de les perspectives esperades. O sigui, que els francesos ens foteren una pallissa de cà!
Sí, allò que corre cap a la reraguarda prussiana són el 1er de Prússia Oriental i el seu homòleg de reserva...
Al final, un torneig fantàstic en el que va primar el fair play i les ganes de pasar-ho bé, que al cap i a la fí és el que es pretén!
A més del torneig, també varem tenir batalla naval. Xiqui, Salva no mireu!
I el futur del wargame napoleònic: figures de 6 mm ¡¡¡¡¡ en DM !!!!
Joan, ja pots dir que, com a tots els Profetes, a ca teva no te feim cas! Ara ja només falta que hi juguem amb Polemos!
I finalment, la foto de grup dels participants:
Per acabar, donar les gràcies als amics de Barcelona i Montmeló per la seva acollida, especialment a Dani pel taxi
, a Enric pel foraging party i a Dermot per la seva paciència i col·laboració en que el torneig anàs rodat, tot i la inexperiencia que alguns (p.ex. jo) teniem en les regles.
Fins a la propera, que tots esperam que sigui aviat!