Bones!
Amb motiu de la quedada amb en Paco per a fer un escenari del desembarc paracaigudista alemany sobre Creta, els valents nou zelandesos necessitaven un canó de guarda costera de 4 polzades, així que ràpid passàrem a veure què p*t*s era per a fer-ne un!
Innocent de mi, que pensava que introduint "
4 inch coastal gun wwii" al Gran Germà Google em sortirien canons per les orelles; idò m*rd*!!
Em sortiren vuit milions de referències i ni un 4".... després d'una hora fent el pardal vaig prendre la decisió que el de 4" era igual que el Vickers de 6", del que sí que n'hi havia un munt de fotos, però més petit.
Informació prèvia:
Colors:
Ni una punyetera foto en color, però m'era igual, tanmateix no sé de quin color eren per Creta, així que a inventar un poc!
Com que ha de ser un canó interior, en un emplaçament sobre un turó apartat de la costa, prenc la decisió de pintar-lo amb camuflatge terrestre, similar als que tenim al Castell de Sant Carles
Material:
Tenim:
- Un canó tardà de 25 pdr (al que li retallaré el fre i servirà com a atrezzo per al canó final)
- Un canó de 6 pdr que servirà com a fre superior i com a mira (la metralleta) d'un sextant!?
- Un canó llis que serà l'extensió del 25 pdr
- Un poc d'acetat, un prim (per la part corba de l'escut) i l'altre gruixat (per a l'estructura del canó i per als laterals de l'escut)
- Un parell de dinerets per fer la connexió del canó amb l'emplaçament
Després d'un parell d'esbossos per a quadrar les mides a ull i de retallar i aferrar totes les peces quedà això:
I després d'una mà de pintura i de recollir quatre artillers despistats:
La base simula un emplaçament de formigó, encara que a les fotos sense flaix sembli crema dolça
El conjunt de l'emplaçament ja l'acabaré un altre dia
per ara, aquí el teniu